Współpraca Davida Mossa i Hannes Strobla wydaje się rozwinięciem, a w tym przypadku wręcz redukcją tego, czym zajmowali się w Denseland razem z Hanno Leichmannem. Na At the Beach – Music for Voice and Electric Bass już sam tytuł wyraźnie wskazuje, co czeka nas na płycie: o ile pierwszyplanowy wydaje się głos Mossa, o tyle większą uwagę zwraca bas Strobla, na którym muzyk tworzy przestrzenne, bardzo zróżnicowane struktury dźwiękowe. Rozwlekłe kolaże Strobla, Moss uzupełnia swoimi melodeklamacjami, powtarzanymi słowami, wypowiedziami, głosem mówiącym jak ze słuchowiska albo nagrań przypominających naukę jazdy bądź lekcje językowe. Jednocześnie mówi w bardzo narracyjny sposób, niczym postać z offu, wszystkowiedzący przewodnik. Bas Strobla zostaje pozbawiony swoich tradycyjnych funkcji, a poprzez szerokie spektrum możliwości, zróżnicowane warstwy i zapętlanie, wspólnie z głosem, wpływają na frapującą dźwiękową ścieżkę, minimalistyczną w formie, ale bardzo bogatą w treść. Instrument sprawdza się zarówno przy punktowych, repetetywnych zagraniach, kiedy rezonuje przy pociągnięciach za strunę, a jednocześnie wtedy gdy buduje mgliste, ambientowe tło, powstałe dzięki modulacjom jego brzmienia. Ten materiał jest wynikiem spontanicznych i improwizowanych prób - płynność i brak zamkniętej formuły od razu można na tym nagraniu wyczuć, ale współpraca i wzajemny dialog muzyków pokazuje jak doskonałymi są twórcami, bazującymi na tym co dzieje się tu i teraz.
[Jakub Knera]