polecamy
Podziel się: twitterwykopblipfacebookdelicious

Maalem Mokhtar Gania / Wacław Zimpel / Paweł Szpura
Pardon, To Tu | Warszawa | 12.05.13

Po raz pierwszy trio Maalem Mokhtar Gania / Wacław Zimpel / Paweł Szpura grało w Polsce poprzedniego lata, ale wówczas chyba ominęło Warszawę. Teraz formuła tria była tyleż prosta, co dopracowana. Utwory oparte były na hipnotycznym groove guimbri, dwustrunowej marokańskiej lutni (więcej o tym instrumencie opowiada nam w tym numerze Josh Abrams), wokół których Zimpel i Szpura rozpinali wyimprowizowaną, ale przystępną, wręcz chwytliwą strukturę. Od czasu do czasu pojawiał się tez śpiew Ganii, a przy dużej żywotności tej muzyki i dość szybkich tempach całość przybierała wręcz tanecznego charakteru. To nie był taki kontemplacyjny trans minimalistycznie grającego Abramsa i spółki, ale radosny, barwny trans w ruchliwym pulsie. Utwory były generalnie oparte na tej samej formule, co wraz z wydłużaniem się koncertu nadało muzyce swoistego celebracyjnego charakteru - można było mieć wrażenie, że jak muzykanci na wiejskim weselu, Gania, Zimpel i Szpura będą grać do rana. Grali do północy.

[zdjęcia: Piotr Lewandowski]

Maalem Mokhtar Gania / Wacław Zimpel / Paweł Szpura [fot. Piotr Lewandowski]
Maalem Mokhtar Gania / Wacław Zimpel / Paweł Szpura [fot. Piotr Lewandowski]
Maalem Mokhtar Gania / Wacław Zimpel / Paweł Szpura [fot. Piotr Lewandowski]
Maalem Mokhtar Gania / Wacław Zimpel / Paweł Szpura [fot. Piotr Lewandowski]
Maalem Mokhtar Gania / Wacław Zimpel / Paweł Szpura [fot. Piotr Lewandowski]
Maalem Mokhtar Gania / Wacław Zimpel / Paweł Szpura [fot. Piotr Lewandowski]
Maalem Mokhtar Gania / Wacław Zimpel / Paweł Szpura [fot. Piotr Lewandowski]
Maalem Mokhtar Gania / Wacław Zimpel / Paweł Szpura [fot. Piotr Lewandowski]
Maalem Mokhtar Gania / Wacław Zimpel / Paweł Szpura [fot. Piotr Lewandowski]
Maalem Mokhtar Gania / Wacław Zimpel / Paweł Szpura [fot. Piotr Lewandowski]
Maalem Mokhtar Gania / Wacław Zimpel / Paweł Szpura [fot. Piotr Lewandowski]
Maalem Mokhtar Gania / Wacław Zimpel / Paweł Szpura [fot. Piotr Lewandowski]