polecamy
Podziel się: twitterwykopblipfacebookdelicious

Dokuro & Dickaty / Strycharski
Pardon, To Tu | Warszawa | 15.10.12

Pardon, To Tu stało się najbardziej prężnym ośrodkiem jazzowej improwizacji w Warszawie, ale poniedziałkowy koncert przyniósł jazzu jedynie drobne elementy, zanurzone w improwizowanej całości bliższej muzyce eksperymentalnej. Pierwsza część wieczoru była przy tym najbliższa kompozycji - duet Dokuro, czyli Agnes Szeląg (wiolonczela, głos, efekty) i Norman Conquest (syntezator, elektronika), gra od dawna i w przebiegu ich muzyki było to wyczuwalne. Elektryczna wiolonczela ocierająca się o drony, eteryczne wokale, syntezatorowe frazy i pulsy, akustyczne fenomeny i duże zmiany dynamiki złożyły sie na kilkunastominutową, nieliniową formę. Następnie do zespołu dołączyli Ray Dickaty (saksofon) i Dominik Strycharski (flet), tworząc grupę występującą razem chyba po raz pierwszy. Muzyka określana była przez interakcje, podobieństwa i kontrasty brzmień, często przeprocesowanych, instrumentów, a nawet nie-instrumentów znajdujących się pod ręką. Kwartet zagrał trzy utwory, każdy kolejny w sumie lepszy, na przestrzeni których ukazały się różne warianty brzmienia i formy - od dyskretnych ścinków, chrobotań i kropli, po masywne bloki. Ciekawy, zaskakujący występ - jak na improwizację przystało.

[zdjęcia: Piotr Lewandowski]

Dokuro [fot. Piotr Lewandowski]
Dokuro [fot. Piotr Lewandowski]
Dokuro [fot. Piotr Lewandowski]
Dokuro & Dickaty / Strycharski [fot. Piotr Lewandowski]
Dokuro & Dickaty / Strycharski [fot. Piotr Lewandowski]
Dokuro & Dickaty / Strycharski [fot. Piotr Lewandowski]
Dokuro & Dickaty / Strycharski [fot. Piotr Lewandowski]
Dokuro & Dickaty / Strycharski [fot. Piotr Lewandowski]